Latvijas balzams košerē ne vien degvīnu, bet arī dzirkstošo vīna dzērienu Cosmopolitan Diva un cer, ka šādi produkti kompānijai atvērs jaunus tirgus.
«Ar katru gadu pasaulē stabili aug košerēto produktu tirgus. To lielā mērā ietekmē patēriņa tendences – proti, augošais pieprasījums pēc produktiem bez alergēniem, ko lielā mērā nodrošina košera prasību izpilde,» saka Dana Hasana, Amber Beverage Group un Latvijas balzams komunikācijas vadītāja. Košers jeb ivritā «kashrus» ir regulējums kopums, kas attiecas uz pārtikas produktiem un dzērieniem, nosakot ebrejiem atļautos un aizliegtos produktus un dzērienus.
Lai paplašinātu savu patērētāju loku, arī Latvijas balzams jau pirms kāda laika ir sācis košerēt degvīnus, un šogad pirmo reizi košera sertifikātu ieguvis arī dzirkstošais dzēriens Cosmopolitan Diva. Dzēriens pusotra gada laikā veiksmīgi pierādījis sevi eksportspējīgs produkts. «Tā veiksmes stāsts sākās Ķīnā, kur zīmola pārdošana gada laikā izauga par 40%. 2015. gadā Cosmopolitan Diva ieguva sudraba medaļu savā kategorijā Ķīnas lielākajā izstādē China Wine&Spirits Award. Lai arī pašlaik esam sākuši košerēt tās dzēriena partijas, kas paredzētas Izraēlas tirgum, esam pārliecināti, ka košera sertifikāts ir potenciāli «ceļazīme» zīmolam arī uz globāliem tirgiem kā ASV un Dienvidamerika, kā arī apliecinājums augstai kvalitātei, kuru varam nodrošināt,» norāda D. Hasana.
Ģeogrāfiski košerētās produkcijas lielākie noieta tirgi ir Ziemeļamerika, Eiropa, Latīņamerikas reģions, Āzijas un Klusā okeāna reģiona valstis, Japāna, Tuvie Austrumi un Āfrika. Lielākais košerētās pārtikas un dzērienu patērētājs ir ASV, kur košerētās pārtikas iegādei patērētāji gadā tērē ap 13 miljardiem ASV dolāru, un katru gadu tirgū tik parādās ap 8000 jaunu košera produktu.
D. Hasana stāsta, ka saņemt košera sertifikātu neesot nedz viegli, nedz lēti, jo veicama virkne procedūru. Dzērienu ražošanas gadījumā pirmais un viens no galvenajiem nosacījumiem ir tāds, ka izejvielām (spirts, sulas, aromatizatori u.c.), no kā tiek ražots produkts, ir jābūt košerētām. To pārbauda rabīns. Otra būtiska prasība – ražošanas procesam ir jāatbilst visaugstākajām higiēnas prasībām. Produkta košerēšana notiek rabīnam klāt esot katrā ražošanas procesa posmā – ābolu vīna raudzēšanā, filtrācijā, dzēriena kupažēšanā, pasterizācijā, filtrācijā caur zelta filtru un arī pildīšanā pudelēs. Rabīns uzrauga arī košerēto ābolu vīnu uzglabāšanas procesā. Treškārt, lai saņemtu sertifikātu, košerēta tiek katra saražotā dzēriena partija, kā tas notiek arī Cosmopolitan Diva dzirkstošā dzēriena gadījumā.
Pārpublicēts no db.lv
Saite uz rakstu